شیرازه

ساخت وبلاگ

نشست صمیمی اصحاب رسانه فارس با آیت الله کلانتری نماینده مردم استان در خبرگان رهبری صبح امروز برگزار شد. شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 293 تاريخ : دوشنبه 23 اسفند 1395 ساعت: 21:21

میناکاری یا میناسازی هنری است که سابقه‌ای در حدود پنج هزار سال دارد و از صنایع دستی محسوب می‌شود، امروزه این هنر بیشتر بر روی مس انجام می‌شود. آقای توکل و خانم شهری زاده زوج جوان شیرازی هستند که از سال گذشته با راه اندازی یک کارگاه هنری میناکاری به هنرمندان معلول آموزش میناکاری داده و با هنرآفرینی خ شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 236 تاريخ : دوشنبه 23 اسفند 1395 ساعت: 21:21

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سروستان گفت: بقاع متبرکه مستقر در این شهرستان آماده میزبانی زائران نوروزی هستند.به گزارش شیرازه، ناصر مرادی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سروستان  گفت: ویژه برنامه نوروزی "طرح آرامش بهاری" در جوار بقاع متبرکه امامزاده سیدعلی بن اسحاق(ع) روستای کته گنبد و ا شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 276 تاريخ : دوشنبه 23 اسفند 1395 ساعت: 21:21

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از حضور در روسیه و تماشای دیدار روستوف و منچستریونایتد قرار است فردا به کشورمان بازگردد. البته کی‌روش به احتمال فراوان سه‌شنبه برای افتتاح ورزشگاه امام رضا (ع) راهی مشهد مقدس خواهد شد.بر همین اساس تیم ملی فوتبال ایران قرار است به زودی& شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 242 تاريخ : يکشنبه 22 اسفند 1395 ساعت: 15:04

پیکر پاک این شهدا در مناطق عملیاتی فجر مقدماتی، رمضان، خیبر، بدر، کربلا چهار، والفجر هشت، والفجر مقدماتی، والفجر یک و محرم هستند که در جنوب کشور عراق عملیات تفحص آنها انجام شده است.پیکر مطهر شهدا بعد از تشییع از خرمشهر عازم دزفول خواهند شد و مورد استقبال و بدرقه مردم خداجوی این شهر شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 250 تاريخ : يکشنبه 22 اسفند 1395 ساعت: 15:04

کارگران خدمات شهری شهرداری نی ریز که در سال جاری چندین بار به دلیل عدم دریافت حقوق اعتصاب کرده بودند، خواهان رسیدگی و پرداخت به موقع حقوق خود شدند.به گزارش شیرازه، با اعتصاب کارگران خدمات شهری شهرداری نی ریز زیاله های مناطقی از سطح شهر نی ریز مدتی است که چهره شهر را زشت کرده است.این اولی شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 233 تاريخ : يکشنبه 22 اسفند 1395 ساعت: 15:04

فرماندار شیراز گفت: حق الزحمه عوامل اجرایی انتخابات شهرستان شیراز پرداخت شد.

به گزارش شیرازه به نقل از کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات، حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز و رئیس هیات اجرایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شیراز و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان فارس، گفت: طی پیگیری های به عمل آمده از صبح روز سه شنبه، 31 فروردین ماه 95، حق الزحمه عوامل اجرایی انتخابات، اعم از نمایندگان فرماندار و اعضاء شعب اخذ رای به صورت متمرکز، مستقیما از سوی وزارت کشور به حساب بانکی اشخاص واریز گردید. وی گفت تاکنون حق الزحمه عواملی که دارای حساب بانکی ملی بوده اند واریز شده و فرآیند انتقال حق الزحمه به سایر حساب ها، طی یکی دو روز آینده در حال انجام می باشد.

عالیشوندی ضمن تشکر از همه ی عوامل اجرایی و دست اندرکاران انتخابات گفت: امید است در مرحله دوم انتخابات با همکاری و همراهی مجدد شما عزیزان، شاهد برگزاری انتخاباتی منظم و قانون مند در دهم اردیبهشت ماه سال جاری باشیم.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 206 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:24

زرافه حیوانی خارق العاده با زبانی‌ دراز است، او یک جانور آفریقایی، پستاندار، دارای پنجه و سم، بلندقدترین حیوان زمین و بزرگترین نشخوارکننده ‌است.

به گزارش شیرازه، مشرق نوشت:زرافه قدی بلند و همیشه سر به بالا دارد. قادر نیست به طور کامل از آنچه در زمین و زیر پایش است، آگاه شود. به همین دلیل، ممکن است، آسیب ببیند. سخت‌ترین کار برای این موجود، خوردن آب است، او به سختی این کار را انجام می‌دهد.

زرافه نمی‌تواند از علف‌های سطح زمین تغذیه کند. به همین دلیل رو به خوردن سرشاخه‌های درختان، به ویژه درختان نو رسته اقاقیا آورده است. گفته می‌شود در مناطق زیستی و بومی این حیوان آسیب زیادی به محیط زیست و طبیعت منطقه وارد می‌شود، چرا که تغذیه او مانع رشد درختان می‌شود.

زرافه که به شتر، گاو، پلنگ، معروف است، حیوانی با وجوه مشترک و در عین حال متضاد با دیگر حیوانات است. گردن و پا‌های او شبیه شتر، سر و شاخ، بدن، سم او شبیه گاو و شکل و رنگ پوست آن شبیه پلنگ است.

با وجود این، گوشت، شیر و پوست او بر خلاف گاو، قابل استفاده نیست. صبر و بردباری و قناعت شتر را ندارد. در بیابان خار نمی‌خورد و بار نمی‌برد.

چابکی، چالاکی و غرور پلنگ را هم ندارد. این حیوان معمولا کمیاب است و به جز در برخی نقاط جهان که زیستگاه آن است در سایر نقاط بیشتر مردم او را در باغ وحش‌ها، تصاویر کتاب‌ها و فیلم‌های مستند، دیده و شناخته‌اند.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 201 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:24

تاکنون 83 کلاس درس در 63 مدرسه خرامه مجهز به تجهیزات هوشمند سازی شده اند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از صدای خرامه، کرامت کاظمی مدیر آموزش وپرورش خرامه اظهار داشت: تجهیز مدارس به امکانات هوشمند سبب تسهیل در آموزش، افزایش یادگیری بهتر دانش‌آموزان و صرفه‌جویی در وقت می شود.

 

وی افزود: به همین دلیل تاکنون 40 مدرسه در مقطع ابتدایی با مجموع 40 کلاس همچنین در مقطع متوسطه اول 10 مدرسه با 20 کلاس، مقطع متوسطه دوم 10 مدرسه با 20 کلاس و همچنین 3 مدرسه فنی‌ و حرفه ‌ای با 3 کلاس به امکانات هوشمند تجهیز شده است.

 

کاظمی با اشاره به موفقیت 47 نفر از دانش آموزان در مسابقات فرهنگی، هنری و معارف اسلامی و راه یابی 105 نفر داوطلبان به دانشگا های دولتی، کسب رتبه اول سواد آموزی و کسب رتبه اول حوزه پرورشی را بخشی از ثمره ی تلاش همکاران، اولیا و دانش آموزان دانست و گفت: ان شاالله در سال پیش رو بتوانیم موفقیت های بیشتری در حوزه های مختلف شاهد باشیم.

 

مدیر آموزش و پرورش خرامه ادامه داد: در راستای گسترش فرهنگ تحقیق و تفحص و آماده نمودن دانش آموزان به آموزش های کاربردی و عملی، در سال 94 موفق به اخذ مجوز و راه اندازی پژوهش سرای دانش آموزی و کارگاه فن آوری شدیم که انتظار ما این است که این دو پروژه بتواند به عمق بخشی به آموزش ها وعملیاتی کردن آن کمک نماید.

 

وی افزود: در سه سال اخیر نیز 11 پروژه عمرانی در خرامه با مشارکت خیرین و دولت اجرایی شده که از 30 تا 100 درصد پیشرفت داشته که مهمترین آن پروژه استخر سرپوشیده که از آرزوهای دیرینه مردم و دانش آموزان بوده است، می باشد.

 

کاظمی در پایان گفت: علی رغم مشکلات موجود، این مدیریت با عنایات حضرت حق، همدلی و همکاری کلیه عوامل دخیل در آموزش و پرورش مخصوصا حمایت های مدیر کل محترم آموزش وپرورش استان و نوسازی مدارس امام جمعه محترم و نماینده پرتلاش و فرهیخته ی شهرستان، همراهی فرماندار محترم و اعضاء محترم شورای اداری توفیق های قابل توجه در حوزه های پرورشی، آموزشی و پشتیبانی داشته ایم  که از این بابت خدا را شاکریم و توفیقات بیشتر را برای سال پیش رو طلب می کنیم.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 245 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:24

احمد رحمانیان از تشکیل 52 پرونده جرایم و تخلفات انتخاباتی در جریان مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، احمد رحمانیان  با بیان اینکه تعداد 11نفر افراد مرتبط با این تخلفات در شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی با صدور آراء به محکومیت های نظیر حبس، مجازات های تعلیقی، محرومیت از عضویت در هیئت های اجرایی و نظارت محکوم شده اند افزود: این در حالی است که پرونده 8 نفر به صدور قرار منع تعقیب منتهی گردید.

وی همچنین از تکمیل تحقیقات و ادامه رسیدگی به 33 فقره از پرونده های تخلفات انتخاباتی در دوره اول خبر داد و خاطر نشان کرد: غالب شکات اشخاص حقیقی بودند اما در برخی موارد دستگاه های اداری، امنیتی، نظامی و انتظامی و در پاره ای از موارد دادستانهای حوزه های قضایی استان به عنوان مدعی العموم اقدام به طرح شکایت کرده اند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس عمده ترین تخلفات انجام شده در مرحله اول انتخابات را تبلیغات پیش از موعد، تهمت، افترا، نشر اکاذیب در فضای حقیقی و مجازی یا تشویش اذهان عمومی، خرید و فروش رأی، مهر نکردن شناسنامه، استفاده از اموال دولتی در تبلیغات و انتشار محتوای تحریک آمیز، اخلال در نظم عمومی و تشکیل ستادهای انتخاباتی خارج از ضوابط اعلام کرد و افزود: اغلب متخلفان اعضای ستاد انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان بودند.

رحمانیان همچنین  بیان داشت از مجموع پرونده های تشکیل شده در انتخابات اخیر یک  پرونده مربوط به انتخابات خبرگان بوده و سایر پرونده های تشکیل شده درخصوص تخلفات در انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه با بیان اینکه همچون دوره اول انتخابات، نظارت دقیق بر حوزه های انتخاباتی که انتخابات آنان در مرحله دوم برگزار می گردد در دستور کار است به نامزدهای راه یافته به دوره دوم و اعضای ستاد های انتخاباتی و طرفداران آنان توصیه کرد ضمن رعایت ضوابط تبلیغات از تخریب، افترا، هتک حرمت و نشر اکاذیب علیه رقیب پرهیز نمایند و صرفاً اخلاق اسلامی و قانون انتخابات را سر لوحه فعالیتهای خود قرار دهند.

رحمانیان تأکید کرد: دستگاه قضایی در اجرای ماده 17 قانون انتخابات به کلیه جرایم و تخلفات انتخاباتی که از سوی اشخاص حقیقی و مراجع قانونی و رسمی اعلام شود در کمال بی طرفی با استقلال کامل و رعایت موازین قانونی و شرعی رسیدگی خواهد کرد و هیچ گونه اغماضی درخصوص متخلفین بعمل نخواهد آمد.

وی توصیه کرد: نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات و فعالان ستادهای انتخاباتی ضمن مطالعه مجدد قوانین مرتبط با انتخابات از ارتکاب رفتارهای خلاف قانون اجتناب و نامزدهایی که قصد فرار گرفتن در مسند قانونگذاری دارند با قانون مداری در ایام انتخابات التزام عملی خود را به قوانین نشان دهند.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 236 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:23

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از تهیه پیوست امنیتی برای اعزام زائران به سوریه خبر داد و گفت: اگر پیوست امنیتی به تأیید برسد، بعد از ماه رمضان اعزام‌ ایرانی‌ها به سوریه از سر گرفته می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در مورد زمان از سرگیری اعزام زائران به سوریه گفت: در این خصوص سوری‌ها پیوست امنیتی تهیه کرده‌اند که قرار است از طریق سفارت ایران به دست ما برسد.

وی ادامه داد: بر این اساس پیوست امنیتی به دستگاه‌های ذی‌ربط تحویل می‌شود و در صورتی که پیوست به تأیید برسد، اعزام‌ها به سوریه بعد از ماه رمضان از سر گرفته می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تأکید کرد: در صورتی که پیوست امنیتی تأیید نشود، به طرف سوری اعلام می‌کنیم تا نسبت به رفع کاستی‌ها و اشکالات اقدام کنند و مجدد پیوست جدید را بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 248 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:23

سیف در آمریکا گفت که برخلاف تعهدات طرف غربی در برجام، ایران نمی‌تواند از دارایی‌های بلوکه شده خود استفاده کند. صحبت‌های وی در رسانه‌های غربی، بازتاب قابل توجهی داشت.

به گزارش شیرازه،  سخنان ولی‌الله سیف در جریان سفر به آمریکا درباره لغو نشدن تحریم‌های بانکی و مالی علیه ایران طبق برجام، تمامی انتقاداتی که در 3 ماه اخیر از جانب فعالان اقتصادی کشور و رسانه‌ها مطرح شده بود را تایید کرد.

سیف در گفتگوهای مختلف خود در آمریکا گفت که برخلاف تعهدات طرف غربی در برجام، ایران هنوز نمی‌تواند از دارایی های بلوکه شده خود استفاده کند، نمی‌تواند به سیستم بانکی بین‌المللی وصل شود، نمی‌تواند از مبادلات دلاری استفاده کند.

این اظهارات در شرایطی بر زبان ولی الله سیف جاری شد که رئیس‌جمهور، وزیر امورخارجه و دیگر دولتمردان در سه ماه گذشته مدام با تمجید از برجام و تشریح گشایش‌های حاصل از آن، اجرای آن را مساوی با برداشته شدن همه تحریم‌ها می‌دانستند. در ادامه بازتاب خبری صحبت‌های سیف در رسانه‌های جریان اصلی غرب را مشاهده می‌کنید:

بازتاب افشاگری پسابرجامی سیف در رسانه‌های خارجی
تایمز اسرائیل: یک مقام رسمی ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا را متهم به عدم احترام به برجام کرد

بازتاب افشاگری پسابرجامی سیف در رسانه‌های خارجی
پالیتیکو: مقام ارشد ایرانی می‌گوید آمریکا و اتحادیه اروپا توافق هسته‌ای را عملیاتی نمی‌کنند

بازتاب افشاگری پسابرجامی سیف در رسانه‌های خارجی
وال استریت ژورنال: رئیس بانک مرکزی ایران هشدار داد که مسئله عدم دسترسی‌های بانکی،توافق هسته‌ای را به خطر می‌اندازد

بازتاب افشاگری پسابرجامی سیف در رسانه‌های خارجی
بلومبرگ: ایران از طریق سیستم‌های مالی به دنبال 100 میلیارد دلارش است

بازتاب افشاگری پسابرجامی سیف در رسانه‌های خارجی
المانیتور/ رئیس بانک مرکزی: ایران انتظار دسترسی به سیستم مالی آمریکا را دارد

بازتاب افشاگری پسابرجامی سیف در رسانه‌های خارجی
پایگاه آمریکایی تاور: بانکدار سرشناس ایرانی: آمریکا باید توجه مالی بیشتری کند وگرنه توافق هسته‌ای سقوط خواهد کرد

وضعیت برجام با وجود صحبت‌های ولی‌الله سیف، رئیس‌ بانک مرکزی که دستاوردهای اقتصادی آن را تقریبا هیچ خواند، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. دو روز قبل«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ریاست یک هیأت متشکل از هفت کمیسیونر برای دومین بار به ایران سفر کرد تا به گفته خودش برای آغاز همکاری‌های ایران و اروپا بویژه در خصوص اجرای کردن برجام هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.اما آنچه از ظواهر امر پیداست موضوع تراکنش‌های مالی با بانک‌های بزرگ اروپایی با وجود اظهارات دولتی‌ها در باز بودن سوئیفت انجام نمی‌شود. پایگاه اقتصادی «فورچن» نیز در این‌باره نوشته است که با وجود رفع تحریم‌های هسته‌ای ایران، همچنان تجارت با ایران با دشواری زیادی مواجه است و همین امر موجب گلایه شرکت‌های اروپایی شده است.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 246 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:23

عضو شورای رقابت از نامه‌ ۲۹ فروردین ۹۵ وزیر صنعت به این شورا در حمایت از خودروسازان خبرداد و گفت: اعضا از توصیه‌های محمدرضا نعمت زاده ناراحت شدند و نامه را پاره کردند.

به گزارش شیرازه، محمد علی مددی عضو شورای رقابت در گفتگو با مهر درباره جزئیات جلسه دیروز شورای رقابت گفت: محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه هفته جاری طی نامه ای، توصیه هایی را به شورای رقابت مطرح کرده، این در حالی است که اعضای شورا با توجه به شرح وظایف‌شان و اینکه شورای رقابت یک شورای فراقوه ای است، نیازی به توصیه ندارد.

عضو ناظر شورای رقابت و نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس در شورا با اشاره به اینکه هر یک از اعضای شورا در جلسه مذکور نظرات خود را درباره اظهارات وزیر صنعت مطرح کردند، افزود: اعضای شورا نسبت به گفته ها و توصیه های نعمت زاده موضع گیری کرده و اعلام کردند که با توجه به شفافیت قانون و وظایف شورا در قانون مربوطه، وزیر صنعت نمی تواند توصیه ای داشته باشد یا اینکه اظهار نظر خود را بخواهد به جای قانون اعمال کند.  

وی تاکید کرد: اگر وزیر صنعت احساس می‌کند که قوانین نیازمند اصلاح است و یا اینکه مسائل و قوانینی باید شفاف سازی شود، بهتر است که این اصلاحیه ها را به دولت ارائه دهند و در نهایت از سوی دولت به شورا به صورت مصوب ارائه شود، این در حالی است که این نظرات اگر نیاز به اجرایی شدن دارد، باید به صورت قانون تکلیف شود تا قابلیت اعمال داشته باشد.

مددی با بیان اینکه وزیر صنعت نامه حمایتی خود از خودروسازان را در تاریخ ۲۹ فروردین ماه جاری به شورای رقابت ارسال کرده است، گفت: وزیر در این نامه ضمن حمایت از خودروسازان، به اعضای شورا توصیه هایی را داشته مبنی بر اینکه خودروسازان برای بیشتر شدن تولید باید مورد حمایت قرار گیرد و هرگاه که خودروسازان مورد حمایت قرار گرفته اند، تولید آنها نیز بیشتر شده است.

این عضو ناظر شورای رقابت با ذکر این مطلب که نعمت زاده در این نامه حمایت همه جانبه از جمله قیمتی را به اعضای شورا توصیه کرده بود، تصریح کرد: اعضای شورا نسبت به این نامه واکنش نشان دادند و ناراحت شدند، زیرا یک نهاد، ارگان و یک وزیر نمی‌تواند در مقابل وظایف شورای رقابت، توصیه داشته باشد و اگر قرار است اتفاقی رخ دهد و تصمیمات جدیدی صورت گیرد، باید بر اساس بخشنامه رسمی باشد.

وی در پاسخ به درخواست مهر مبنی بر اینکه نامه وزیر صنعت را در اختیار رسانه ها قرار دهید، خاطرنشان کرد: اعضای شورا نامه وزیر صنعت را پاره  کرده و دور انداختند.  

وی ادامه داد: این اولین بار نیست که وزیر صنعت از خودروسازان حمایت می کند و همیشه این کار را انجام داده است؛ در حالیکه اینگونه اقدامات دخالت در کار شورا است و باید از اظهارات غیر کارشناسی و نادرست دوری کرد.

مددی با بیان اینکه دیروز درباره قیمت‌گذاری جدید خودرو در سال ۹۵ تصمیم گیری نشد و رسیدگی به مسائل خودرو در کار نبود، گفت: قرار است که در جلسه هفته آتی شورا تصمیمات جدیدی درباره قیمت خودرو صورت گیرد.

پیش از این نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت با رد مصوبه شورای رقابت مبنی بر انحصاری بودن بازار خودرو و ادامه قیمت‌گذاری براساس دستورالعمل این شورا، گفته بود: خودروسازان تعیین کننده قیمت خودرو خواهند بود.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 222 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:21

گل آرایی حرم های مطهر حضرت امیرالمومنین امام علی(ع)، امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) در ایام با برکت 13 رجب توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس.

به گزارش شیرازه، اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس، از اهدا 17هزار شاخه گل طبیعی نفیس به حرم های مطهر ائمه اطهار(علیهم السلام) در عتبات عالیات همزمان با شب ولادت حضرت علی(ع) خبر داد و گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس طبق برنامه های هرساله برای بار نهم با همت مردم شهر شیراز، گل آرایی حرم های مطهر حضرت امیرالمومنین امام علی(ع)، امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را در ایام با برکت 13 رجب در برنامه خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه این برنامه جزء برنامه های هرساله ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس بوده و خواهد بود، ادامه داد: لطف و عنایات خاصه اهل بیت رسول الله (ص) به مردم شیراز سبب شده در هرساله اهالی سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) با اهدا و نثار شاخه گل های نفیس میلاد پرخیر برکت امام اول شیعیان و مولود کعبه را در جوار حرم مطهر آن امامان آسمانی جشن بگیرند.

قاسمی، تمام گل های مورد استفاده در این کار را طبیعی و مجلسی دانست و عنوان داشت: 17 هزار شاخه گل مورد استفاده شامل گل های لیلیوم، آنتریوم، رز هلندی و ایرانی، گل داوودی و نوع خوشه ای آن و همچنین گل میخک و گلایل و انوع برگ های تزئینی می باشد که تماما از بازار ایران خریداری و در این حرکت ماندگار استفاده می شود.

وی تصریح کرد: تیم گل آرا به همراه تعدادی از افراد متبرع یک روز قبل 13 رجب حرم باصفا و مطهر حضرت امیرالمومنین (ع) را گل باران و سپس، بارگاه منور حضرت امام حسین (علیه السلام) و حرم حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) را با گل های طبیعی و نفیس گلباران می کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در پایان با اشاره به این موضوع که تمامی هزینه های این کار ماندگار را مردم شیراز از نذورات خود پرداخت می کنند، افزود: مردم ولایت دوست شیراز با این کار و ایفای نقش موثر در امر بازسازی ، نوسازی و توسعه آن حرم ها ، بارگاه های نور و قبه های بهشتی، بارها ارادت خاص و ویژه خود را به این خاندان مکرم و مطهر به اثبات رسانده اند.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 219 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:21

محققان دانشگاه کلمبیا روی ساخت یک دوربین جدید کار می‌کنند که می‌تواند جهان عکاسی را به لرزه درآورد.

به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، محققان دانشگاه کلمبیا توانستند از یک ورقه منعطف دوربین طراحی کنند که قابلیت تصویر برداری از زوایای مختلف را دارد. در این تکنولوژی، ورقه ها به گونه ای طراحی شده اند که می‌توانند در جهات مختلف خم و راست شوند تا بتوانند تصاویر بی‌همتا و جذابی را ثبت کنند که هیچ دوربین حرفه ای تا حالا قادر به ثبت آنها نشده است.

با این تکنولوژی جهان عکاسی را زیر و رو کنید + تصاویر
برای نمونه می توانیم این دوربین خارق العاده را بر روی یک تیرچراغ برق در یک تقاطع شلوغ قرار داده و  بچرخانیم تا تصویری 360 درجه از آن محل شلوغ را ثبت کند. که شگفتی جدیدی در دنیای پانوراما حاصل شده است.

طراحان کلمبیایی بخاطر این که دوربین‌های عادی، تنها قادرند از یک نقطه مشخص تصویر بگیرند، به فکر افتادند تا ایده ساخت دوربینی را بدهند که از زوایا و مناظر مختلف تصاویر را ثبت می‌کند. این امکان از طریق قراردادن تعدادی سنسور دوربین در یک ورقه منعطف حاصل می شود.

با این تکنولوژی جهان عکاسی را زیر و رو کنید + تصاویر
با روی کار آمدن این دوربین ها، جهان به شیوه‌ای در تصاویر ثبت خواهد شد که هرگز فکرش را هم نمی‌کردیم. محققان معتقدند با این سیستم عکس‌برداری هر سطحی از اشیا قادر خواهند بود اطلاعات بصری را ثبت کنند.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 177 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:21

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي علي رغم مخالفت شديد سخنگوي دولت بخش هزينه اي تبصره هدفمندي را هم به تصويب رساندند.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر، در جلسه علني روز سه شنبه مجلس شوراي اسلامي نمايندگان با تصويب بخش هزينه اي تبصره هدفمندي يارانه ها، نحوه هزينه كرد درآمد هاي حاصل از حذف سه دهك پر در آمد جامعه از دريافت يارانه نقدي را تعيين كردند.

بر اين اساس در بخش در آمدي اين تبصره كه پيش از اين تصويب شده بود آمده است؛ در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸/۱۰/۱۵ به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۳۹۵ منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت‌ کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور تا مبلغ ۴۸۰ هزار میلیارد ریال و ردیف‌های یارانه‌ای این قانون با استفاده انواع روش‌های پرداخت نقدی و غیرنقدی به خانوارهای هدف و نیازمند، توزیع و همچنین برای ارائه خدمات حمایتی و کمک به بخش تولید اقدام نماید.

بند الحاقی ۱ ـ دولت موظف است در سال ۱۳۹۵ یارانه نقدی خانوارهایی که سرپرست آنها مشمول عناوین زیر هستند را حذف نماید:

۱ـ کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالانه آنها حداقل ۳۵۰ میلیون ریال باشد.

۲ـ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیردولتی، پزشکان و دندانپزشکان

۳ـ کلیه کارکنان دولت و قوای سه‌گانه و شهرداری‌ها و کلیه مؤسسات عمومی و مؤسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشگری و کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیش از ۳۵۰ میلیون ریال باشد.

۴ـ کلیه مدیران و اعضای هیأت مدیره و بازرسان شرکت‌های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی و کلیه مدیران و اعضای هیأت مدیره و رؤسا و معاونان مناطق و شعب بانک‌ها و بیمه‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و کلیه کارکنان اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیش از ۳۵۰ میلیون ریال باشد.

۵ـ کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور

۶ـ کلیه اشخاصی که در سه دهک بالای درآمدی کشور هستند و در موارد فوق ذکر نشده‌اند.

بند الحاقی ۲ ـ از ابتدای تیرماه ۱۳۹۵ پرداخت یارانه به اشخاص مشمول این تبصره تصرف در اموال عمومی بوده و جرم محسوب می‌شود.

بند الحاقی ۳ ـ دریافت یارانه توسط افرادی که به موجب این تبصره استحقاق دریافت یارانه ندارند متسوجب جریمه نقدی به میزان دو برابر مبلغ دریافتی می‌باشد.

در بخش هزينه اي اين تبصره كه امروز به تصويب رسيد تاكيد شده است؛   در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی منابع حاصل از اجرای بند الحاقی ۱ این تبصره به شرح زیر هزینه می‌گردد:

الف ـ ۳۰ درصد جهت یارانه سود تسهیلات اشتغال با اولویت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و ایثارگران و رزمندگان معسر و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جوانان

ب ـ ۳۵ درصد جهت پرداخت یارانه سود تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، گردشگری و صادراتی

ج ـ ۱۵ درصد جهت حمایت از نوسازی صنایع با رویکرد کاهش مصرف شدت انرژی

د ـ ۲۰ درصد جهت ارائه مشوق‌ها و زیرساخت‌های صادراتی

بند الحاقی ۵ ـ خانوارهایی که تعداد فرزندان تحت تکفل آنها ۵ نفر و بیشتر باشند از شمول این تبصره خارج بوده و با هر درآمدی با تقاضای آنها از یارانه برخوردار هستند.

دولت موظف است در تشخیص خانوارهای سه دهک اول درآمدی تعداد جمعیت خانوار را مورد توجه قرار دهد.

بند الحاقی ۶ ـ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است هر سه ماه یکبار گزارش اجرای تبصره را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

ـ یک بند به عنوان الحاقی ۷ به شرح زیر به تبصره ۱۴ الحاق شد:

بند الحاقی ۷ ـ کلیه کسانی که واجد شرایط دریافت یارانه هستند می‌توانند به دولت اجازه دهند که یارانه آنها را به افراد نیازمند خاص یا عام یا طرح‌های عمرانی استانی انتقال دهند.

اين تبصره با ۱۳۶ راي موافق ۴۰ راي مخالف و ۵ راي ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماينده حاضر در مجلس اين تبصره را به تصويب رساند.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 208 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:19

رئيس پلیس آگاهی استان از دستگيري يك سارق مغازه و كشف 70 فقره سرقت از وي در شهرستان شيراز خبر داد.

به گزارش شیرازه، سرهنگ سيروس حيدري در جمع خبرنگاران گفت: ماموران کلانتری ۱۳ عباسیه شيراز يك سارق را به نام "الف – ن" هنگام سرقت از يك باب مغازه در يكي از خيابان هاي مركزي شهر شيراز، دستگير و براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي منتقل كردند.

وي ادامه داد: متهم دستگير شده در تحقیقات اولیه مدعی می شود مغازه متعلق به صاحب کارش می باشد که به خاطر اختلاف حساب و اخراج از مغازه قصد ضربه زدن و تخریب قفل مغازه وی را داشته است.

رئيس پلیس آگاهی استان فارس بيان كرد: در بررسي سوابق کیفری متهم، مشخص شد وي دارای شش فقره سابقه به اتهام سرقت و کلاهبرداری می باشد.

سرهنگ حيدري افزود: پس از انجام تحقيقات از صاحب مغازه مشخص شد اظهارات متهم کذب می باشد و در بازجويي هاي بعمل آمده از اين سارق 43 ساله تا كنون ۷۰ فقره سرقت مغازه تحت پوشش جمع آوری ضایعات در سطح شهرستان شیراز كشف شده است.

وي اظهار كرد: در بازرسي از منزل متهم دستگير شده تعدادی ابزارآلات ارتکاب جرم شامل دیلم، قیچی و چکش کشف و تاكنون ۲۸ نفر از شکات شناسائی شده اند.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 218 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:19

رئیس کمیته ملی پارالمپیک از انتخاب شعارو نام کاروان ایران در بازی‌های ریو خبر داد و گفت: با شعار «توکل، اراده و افتخار» و با نام «کاروان فرهنگی ورزشی منا» در این بازی‌ها شرکت می کنیم.

به گزارش شیرازه، محمود خسروی‌وفا طی گفتگویی با سایت کمیته ملی پارالمپیک، در مورد دلایل انتخاب شعار «توکل، اراده و افتخار»، اظهار داشت: بی‌شک توکل یک ویژگی و فاکتور همیشگی در ورزشکاران ایران بوده که با تکیه به آن در میادین ورزشی ظاهر می‌شوند. در مورد اراده هم باید بگویم تا زمانی که این ویژگی در ورزشکاری نباشد و همتی صورت نگیرد، یقیناً نتیجه‌ای هم حاصل نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: زمانی که توکل و اراده در کنار هم قرار بگیرد و به معنای واقعی برای یک ورزشکار نهادینه و اجرا شود، نتیجه مورد نظر که همانا دستیابی به افتخار است، حاصل خواهد شد. بر همین اساس «توکل، اراده و افتخار» را شعار کاروان ایران برای پارالمپیک ۲۰۱۶ قرار دادیم.

رئیس کمیته پارالمپیک همچنین در مورد آنچه موجب انتخاب نام «فرهنگی ورزشی منا» برای کاروان اعزامی به پارالمپیک ریو شده است، توضیح داد و گفت: پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک شهریور ماه در ریو برگزار می‌شود. زمان برگزاری این بازی‌ها با مراسم حج، عید قربان و عید غدیر همزمانی پیدا کرده است؛ ضمن اینکه به یاد داریم سال گذشته در چنین ایامی فاجعه منا رخ داد و طی آن تعداد زیادی از حجاج هموطنانمان در کنار حجاج دیگر کشورها به شهادت رسیدند به همین دلیل و برای گرامیداشت ایام حج و یاد شهدای حجاج‌، این نام را برای کاروان ایران انتخاب کردیم.

محمود خسروی‌وفا ابراز امیدواری کرد کاروان پارالمپیک ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو با شعار «توکل، اراده و افتخار» و با نام «کاروان فرهنگی ورزشی منا» به نتایج و مدال‌های ارزشمندی دست یابد.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 185 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:19

شورای شهر شیراز بنا بر پیشنهاد اعضا با احداث یک المان بر مقبره شهید عباس دوران موافقت کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: با توجه به مصوبات شورای اسلامی و تأکید اعضای شورا در سال 94 مبنی بر حفظ باغات قصردشت و تبدیل آن به یک پارک بزرگ شهری برای مردم شریف شیراز امید می‌رود که از همین ابتدای سال، شهرداری برنامه‌ریزی صحیح و ویژه‌ای را برای تحقق این امر داشته و هرچه سریع‌تر نتیجه اقدامات مؤثر را به شورا ارائه کند.

غلام علی ترابی افزود: از شهردار شیراز درخواست دارم دستورات لازم برای ارائه پیشنهاد شهرداری در این زمینه را صادر و هرچه سریع‌تر جوابیه نامه شورا را ارسال کنند تا مسیر محقق شدن این خواست عمومی مردم و اعضای شورا از همین ابتدای سال توسط کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط‌زیست پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

این عضو شورا ادامه داد: با توجه به تأخیر در پیشرفت عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها در منطقه دو شهرداری از جمله مجموعه فرهنگی ورزشی خیابان کارگر، پارک 10 هکتاری بلوار رحمت، پارک فرزانه، خیابان 45 متری مشیر شرقی درخواست تسریع در روند اجرایی پروژه‌های فوق و تخصیص اعتبارات لازم پیش‌بینی‌شده در بودجه سال را دارم.

وی اضافه کرد: به دلیل عدم توجه و دقت نظر در رعایت بهداشت عمومی و کنترل و نظارت بر سلامت شهروندان و ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله شبکه فاضلاب شهری در برخی نقاط شهر شاهد گسترش بیمارهای واگیردار و پوستی سالک هستیم که این خطر سلامت شهروندان شیرازی را تهدید می‌کند و از این رو از دانشگاه علوم پزشکی و مدیرعامل محترم شرکت آب و فاضلاب شیراز درخواست دارم تا قبل از شروع فصل گرما و آسیب دیدن جدی شهروندان در برخی نقاط شهر که فاضلاب در فضاهای شهری رهاشده است اقدامات لازم و پیشگیری از وقوع خسارات جبران‌ناپذیر به مردم به عمل‌آورند.

انتهای پیام/

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 207 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:17

بهانه‌تراشی و کارشکنی آمریکا در اجرای برجام؛ متکدیان سوری در تهران؛ وزن‌کشی گروه‌ها برای ریاست مجلس؛ رونمایی از اس۳۰۰ و مظلومی زیر تیغ؛ از جمله عناوین صفحه اول روزنامه‌های امروز کشورند.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 213 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:17